05 November 2008
بحث شیرین جریان اتفاقات "تن دادن" ک-مربع-خ-ر-ک-ن به چه و چه قانون(!) اساسی کابوس انتخوابات سرکنگبینی او با ماست
جریان اتفاقات "تن دادن" ک-مربع-خ-ر-ک-ن
به
چه و چه قانون(!) اساسی کابوس انتخوابات سرکنگبینی او با ماست
"حرف مهم آقای ک... این بود که وقتی من و آقای... نامه ای به آی... منتظری نوشتیم اصلاً در جریان اتفاقات بعدی نبودیم...
از آقای ک... پرسیدم که اگر آقای خ...تمی کاندیدا شود به حکمیت واقعاً تن می دهد؟ ... گفت که حتماً به حکمیت تن می دهم...
توصیه ی آقای ک... به اوباما: برای امشب را نخواب"!
آسید حاجی ابطحی جونیور
http://www.webneveshteha.com/weblog/?id=2146309743
چهارشنبه 15 آبان 1387 - 5 نوامبر 2008
.........................
... تمرین ...
................
"برادران و خواهران ، هموطنان عزيز و محترم.....آي...العظم... منتظر...
پس از سلام و تحيت.....
... متأسفانه "از قضا سركنگبين صفرا فزود"... و .... اينها همه بر خلاف روح قانون اساسی است....
علت طرح مسأله "ولايت فقيه " در مجلس خبرگان قانون اساسی - علی رغم عدم درج آن در پيش نويس قانون اساسی كه به دستور آيت الله خمينی (ره ) تدوين و به تأييد معظم له رسيده بود - تحفظ بر اداره كشور بر اساس موازين اسلامی بود...
دستورات دين مقدس اسلام منحصر در مسائل عبادی و اخلاقی نيست ، و نسبت به مسائل اقتصادی ، اجتماعی ، سياسی ، جزائی و حاكميت و شرايط حاكم و روش او نيز... دستور و برنامه دارد، و فقيه كارشناس و متخصص مسائل اسلامی میباشد، پس برای اسلاميت نظام ناچاريم فقيه بر قوانين و روند اداره كشور - از نظر مطابقت با موازين اسلامی - نظارت داشته باشد، و اينكه گفته میشود: "سياست از دين جداست " قابل قبول نمی باشد...
هرچند در صدر اسلام كشور اسلامی تحت اختيار رسول خدا(ص ) اداره میشد... ولی ... در آن زمان موقعيت خاص و نفوذ معنوی آيت الله خمينی (ره ) به عنوان مرجع عام و رهبر انقلاب و بنيان گذار جمهوری اسلامی مطرح بود .... و شأن ايشان را نيز بالاتر از رياست قوه مجريه میپنداشتيم ... و ما هم سابقه و تجربه قانون گذاری نداشتيم ... و در روزهای مصادف با رحلت ايشان كلمه "مطلقه " بر ولايت فقيه اضافه شد ...
اين جانب كه در ساليان متمادی قبل و بعد از انقلاب با مسئولين بلندپايه نظام در كنار هم بوديم دوستانه تذكر میدهم .... همان گونه كه در رژيم سابق اعمال وابستگان به شاه به حساب او گذاشته میشد اعمال نهادها و ارگانهای مختلف نيز به حساب مقام بالا ثبت میشوند... ضرر را از هر جا برگرديم به نفع است .
اينك سه راه برای تحقق اين معنا پيشنهاد میشود:
1 - ... مجلسی از نمايندگان منتخب همه اقشار و طبقات جامعه تشكيل شود و اين مجلس علاوه بر تصويب قوانين بر اساس موازين اسلامی برای مديريت كشور در مرحله اجرا فردی صالح و لايق را برای مدت معينی انتخاب نمايد و اهرمهای قدرت را در اختيار او قرار دهد...... و اگر فردی واجد هر دو صلاحيت باشد يعنی هم فقيه و هم مدير باشد، مجلس میتواند او را برای هر دو منصب برای مدت معينی انتخاب نمايد. با اين روش مردم از تكاثر انتخابات و هدردادن نيروها و اموال زياد نجات میيابند.
2 - راه دوم اينكه ... در صورت امكان فردی كه هم فقيه صالح و هم مدير لايقی است از ناحيه خود مردم با انتخابات سالم و آزاد به طور مستقيم برای مدت معينی برای تصدی هر دو منصب انتخاب شود....
3 - راه سوم ... رئيس جمهور - لازم نيست فقيه باشد... متصدی حوزه افتاء بر قوانين مصوبه و روند اداره كشور از نظر مطابقت با موازين اسلامی نظارت دارد.
مطالب اين بيانيه را كسی نوشته است كه ادعای تخصص در مسائل سياسی ندارد ولی نسبت به آنها بی اطلاع هم نبوده است "!
بی بی سی صد
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2005/07/printable/050703_la-montazeri-text.shtml
يکشنبه 03 ژوئيه 2005
Subscribe to Posts [Atom]