21 October 2007

خود آموز جامع الشرايط "اصلاحات(!)" اصول شماره 1 و2 و 3 و4 و5 و27 و 110 و چه و چه قانون (!) اساسی جمهوری(!)غيبت كبري... والسلام عليكم!..


براساس دلايل فراوان نقلي- از جمله مقبوله مشهوره عمربن حنظله
.......http://www.cyrusnews.com/news/fa/?mi=5&ni=26291.......



"متن نامه حضرت امام (ره) خطاب به نمايندگان مجلس دوم
آنگونه كه در صحيفه امام- جلد 19 صفحه 403- آمده:

« ... فقهاي جامع الشرايط از طرف معصومين نيابت در تمام امور شرعي و سياسي و اجتماعي دارند و تولي امور در غيبت كبري موكول به آنان است، لكن اين امر غير ولايت كبري است كه مخصوص به معصوم است.... والسلام عليكم» " !

حضرت امام (ره) مي فرمايند «آيات و رواياتي- درباره اولي الامر- وارد شده است كه مخصوص به معصومين عليهم السلام است» و مفهوم كلام امام راحل (ره) اين است كه برخي از آيات و روايات وارد شده مخصوص معصومين (ع) است و برخي ديگر از اين آيات و روايات شامل ولي فقيه نيز مي شود...

حضرت امام (ره) ... همانگونه كه خود بارها فرموده و براي نظر خويش دلايل محكمي ارائه كرده اند، اطاعت از ولي فقيه را در ادامه اطاعت از اولي الامر مي دانند و البته همواره تاكيد مي فرمايند كه «منزلت» ولي فقيه قابل مقايسه با منزلت معصومين عليهم السلام نيست... اما در اداره حكومت اسلامي، ولايت «ولي فقيه» همان ولايت معصومين عليهم السلام است.

به بخشي از فرمايشات امام راحل (ره) در اين باره توجه كنيد؛

«...تمام اختياراتي كه براي امام به عنوان حجت خداوند بر مردمان وجود دارد عيناً براي فقها كه از جانب امام به عنوان حجت بر مردمان تعيين شده اند نيز جاري است... ولايت كه از شئون نبوت است به عنوان ارث به فقها مي رسد... فقها از طرف رسول الله (ص) به خلافت و حكومت منصوبند.» صحيفه نور جلد 10 ص 15

و يا اين كلام ايشان؛

«ولايت فقيه همان ولايت رسول الله است قضيه ولايت فقيه يك چيزي نيست كه مجلس خبرگان ايجاد كرده باشد ولايت فقيه چيزي است كه خداي تبارك و تعالي درست كرده است...»
صحيفه نور، جلد 5 صفحه31

و ده ها نمونه ديگر از اين دست كه در تمامي آنها حضرت امام (ره) با استدلالي قوي، از ولي فقيه با عنوان «ولي امر» ياد فرموده و تبعيت از آنان را در راستاي پيروي از رسول خدا (ص) و معصومين عليهم السلام مي دانند.

امام راحل (ره) ... مي فرمايند؛ «... فقهاي جامع الشرايط از طرف معصومين (ع) نيابت در تمام امور شرعي و سياسي و اجتماعي دارند و تولّي امور- ولايت امر- در غيبت كبري موكول به آنان است»

علاوه بر نكات فوق و گفتني هاي فراوان ديگري از اين دست، توجه به اين نكته نيز ضروري است كه امروزه هم زعامت اصلي با حضرت بقيه الله الاعظم- ارواحنافداه- است و براساس دلايل فراوان نقلي- از جمله مقبوله مشهوره عمربن حنظله كه امام راحل (ره) در مبحث ولايت فقيه به آن اشاره و استناد فرموده اند- در دوران غيبت كبري زعامت مسلمين به نيابت از سوي حضرت ولي عصر (عج) به فقيه عادل جامع الشرايط سپرده شده است و حضرت (عج) ضمن توصيه مردم براي مراجعه به آنان، خود را حجت بر آنها و آنان را حجت بر مردم معرفي فرموده اند.


حاج آقا بازجوی عزیز کیهان ام القرا
http://www.kayhannews.ir/860729/2.htm#other200
يكشنبه 29 مهر 1386 - 21 اكتبر 2007
...............

" گفتم: چه عرض كنم؟! شخصي با روي هم چيدن آجرها ديواري ساخته بود و يك فانوس قرمز هم روي آن گذاشته بود. از او پرسيدند اين فانوس قرمز براي چيست؟ جواب داد براي اين كه ماشين ها مواظب باشند با ديوار تصادف نكنند، پرسيدند خب! ديوار را براي چه ساخته اي؟ جواب داد؛ براي اين كه فانوس را روي آن بگذارم"!


http://www.kayhannews.ir/860729/2.htm#other202
يكشنبه 29 مهر 1386 - 21 اكتبر 2007
..................................................



..........تمرین شماره یک .........

"آقای ناطق نوری در خاطراتش در مورد دولتی شدن آخوندی می گوید:

به حضرت امام گفتند: آقا حالا که حکومت از آن خودتان است، خمس را که شما می گیرید، مالیات را هم که شما می گیرید، پول نفت هم همین طور، اداره ی کشور هم با شماست، پس بگذارید حوزه های علمیه را هم حکومت اداره کند.

ایشان فرمودند: ولو این که جمهوری اسلامی است و در رأس آن هم ولی فقیه، اما حوزه را دولتی نکنید. یک آخوند اگر دولتی بشود، دیگر دهان او بسته است و نمی تواند آزادانه امر به معروف و نهی از منکر و انتقاد کند" !

توپولی (به زعم یک کاریکاتوریست "تبعیدی": سید الماله کشین)
http://www.webneveshteha.com/weblog/?id=2146309043
آدینه 27 مهر 1386 - 19 اكتبر 2007
...............

" شخص كودن و نفهمي از دنيا رفته بود. دوستش او را در خواب ديد و پرسيد از سؤال و جواب قبر چه خبر؟ يارو جواب داد 52 تن از ملائكه آمده بودند. دوستش گفت ولي فقط نكير و منكر مي آيند و يارو گفت؛ آره، دو تن از ملائكه سؤال مي كردند و 50 ملك ديگر سؤالات را به من حالي مي كردند" !

کیهان حاج آقا بازجوی عزیز عزیز ام القرا
http://www.kayhannews.ir/860728/2.htm#other202
شنبه 28 مهر 1386 - 20اكتبر 2007
............................................


..........تمرین شماره دو .........


کاریکاتوریستی که به "توپولی" میگه "سيدالماله کشين"
مثل ا.ن آقا، هم از " . و ز " مواجب میگیره و هم از رادیو " . و . و نه "
لاکن عکس امام راحل اصل یکم قانون (!) اساسیمونو نمیکشه، که مبادا مواجب " . و . و نه " و " . و ز " ش چه و چه بشه... والسلام عليكم!

دارالترجمه زبان یاجوج و ماجوج






<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]


نمایه ها و فهرست وب ایرانی

فارسی یاب وبلاگها و سایتها

لیست وبلاگهای ایرانیان در حهان

لینکستان

دایرکتوری اینترنت ایران

بهنویس Behnevis
فهرست وب سایت های ایرانی

Powered by Blogger

 

Subscribe to
Posts [Atom]

 
 

recently
Archives

public liability insurance uk

Get Free Shots from Snap.com