17 September 2007

کلوزاپ «توبه نصوح" خط دهندگان هنر و ادبیات اصول شماره 1 و2 و 3 و4 و5 و27 و 110 و چه و چه قانون(!) اساسی حکومت امام سیزدهم معصومین شماره 15 به بالا

......http://www.cyrusnews.com/news/fa/?.....
http://www.cyrusnews.com/news/fa/?mi=8&ni=25429

"حوزه انديشه و هنر اسلامي با انگيزه به كارگيري هنر در خدمت ارزش هاي انقلاب اسلامي توسط جواناني متعهد و پرشور عاشقانه و مخلصانه پي ريزي شد...

چندي بعد .... به پيشنهاد نماينده امام، .... موسسه اي با عنوان «حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي» تشكيل شد

اين حوزه با جمع آوري افراد انقلابي كه پيش از اين هيچ گونه سابقه همكاري با رژيم پهلوي نداشتند .... آغاز به كار كرد. توليد فيلم هايي چون «توجيه» و «توبه نصوح» كه از نخستين توليدات اين حوزه محسوب مي شد نمايانگر تفكر حاكم بر حوزه در آن سال ها بود...

مخملباف كارگردان جوان وجنجالي دهه شصت در مصاحبه اي كه نشان از نگاه حاكم بر حوزه داشت، گفت:

«بايد بپذيريم كه سينماي طاغوتي ها مثل تمدن شاهنشاهيشان پايان يافته است. طاغوتي ها مي دانند كه من حتي حاضر نيستم در يك لانگ شات با آنها حضور پيدا كنم چه رسد به اينكه با آنها در يك صحنه كار كنم.»

وي حتي مدعي بود كه خط دهندگان اصلي سينما كه همگي از عوامل طاغوت بودند بايد در يك دادگاه اجتماعي، محاكمه فرهنگي شوند...

پرسش جدي و قابل تأملي كه همچنان باقي است ... آيا اين حوزه هنري همان حوزه هنري است كه امام آن روز مي خواست و رهبري، امروز مي خواهد؟ اين حوزه هنري آيا دنبال همان چيزي است كه جوانان اول انقلاب با تمامي اخلاص تأسيس كردند؟ "!

کیهان بازجوی عزیز ام القرا
http://www.kayhannews.ir/860625/10.htm#other1001
يكشنبه 25 شهريور 1386 -16 سپتامبر 2007
........................


"جای خالی سلوچ اثر محمود دولت‌آبادی... به شیوه‌ی قصه‌های قرآن نوشته شده با اینکه ایجاز در قصه‌های قرآنی یکی از برجستگی‌های آن است، در جای خالی سلوچ اما نویسنده نتوانسته در برابر زیبایی نثر خویش تسلیم شود، و به نفع کل مجموعه چیزهای اضافی را حذف کند.

دوربين‌های سه‌گانه قرآن / در قرآن هر قصه که بیان می‌شود، این سه دوربین در حرکت است؛ دانای کل که خدای قصه‌گوست، زبان هشدار، و صورت مثالی। داستان قوم لوط:

آنگاه شتر را پی کردند و از فرمان پروردگارشان سرپیچیدند و گفتند: ای صالح اگر از پیامبرانی آنچه از عذاب به ما وعده می‌دهی بر سر ما بياور. آنگاه زلزله ایشان را فرو گرفت و در خانه‌شان از پا در آمدند. صالح از آنان روی‌گردان شد و گفت ای قوم من به‌راستی که پیام پروردگارم را به شما رساندم و خیر شما را خواستم ولی شما خیرخواهان و اندرزگویان را دوست ندارید.

و لوط را به پیامبری فرستادیم که به قومش می‌گفت آیا عمل ناشایستی را مرتکب می‌شوید که هیچ‌کس از جهانیان در آن از شما پیش‌دستی نکرده است؟

شما از شهوت با مردان به جای زنان می‌آمیزید. آری شما قومی تجاوزکار هستید. و پاسخ قوم او جز این نبود که می‌گفتند آنان را از شهرتان برانید که ایشان مردمانی منزه طلب هستند. آنگاه او و خانوده‌اش را نجات دادیم مگر زنش را که از واپس‌ماندگان بود. و بر آنان بارانی از سنگ باراندیم. بنگر که سرانجام گناه‌کاران چگونه بود.

دوستان عزیز رادیو زمانه،
تا برنامه‌ی دیگر، خدانگهدار" !

عباس معروفی
رادیو " . ز . نه"
http://www.radiozamaneh.org/maroufi/2007/08/post_53.html
22 مرداد 1386






<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]


نمایه ها و فهرست وب ایرانی

فارسی یاب وبلاگها و سایتها

لیست وبلاگهای ایرانیان در حهان

لینکستان

دایرکتوری اینترنت ایران

بهنویس Behnevis
فهرست وب سایت های ایرانی

Powered by Blogger

 

Subscribe to
Posts [Atom]

 
 

recently
Archives

public liability insurance uk

Get Free Shots from Snap.com