19 July 2007

دیدار تاریخی نشاط آور با مقام مظلوم رهبری مبارزه با شل حجابی



"مقام‌معظم رهبري
در شب تاريك و بيم و موج گرداب رسانه‌اي فرهنگي-‌هنري،

كشتي هنرمندان و سينماگران ايران را چون فانوس دريايي راهنمايي مي‌كنند
كه مبادا صخره‌هاي ناپيداي فرهنگ ليبراليسم
باعث غرق كشتي فرهنگ و هنر سينماي ما در دنياي مادي آمريكايي شود" !...

هیچ کی لاکن
گوشش بدهکار "شان و منزلت" و چه و چه فرمايشات مقام معظم و مظلوم هونر
هشتم نیس:

" سينما ابزاري است
كه روح جامعه را
با نشاط
مي‌كند" !



....................ای ناها ش ....................


"يك سال پس از ديدار تاريخي كارگردانان سينما با رهبر معظم انقلاب، تني چند از اهالي و دست‌اندركاران سينماي ايران...از اين ديدار و چگونگي اجراشدن فرمايشات مقام معظم رهبري در سينماي ايران سخن گفتند:

- مجلس بيانيه‌اي در مورد سينما و ابتذال ارايه كرد كه با فرمايش مقام معظم رهبري كه سينما و هنرمند را تكريم كردند، منافات داشت و بعد از آن، بي‌مهري‌هاي زيادي به سينما شد و اين درحالي بود كه رهبر معظم انقلاب با عطوفت و مهرباني با سينماگران برخورد كرد.
-
- * اگر كسي عمق سخنان مقام معظم رهبري را در ديدار سال گذشته كارگردانان با ايشان بفهمد، بالاي 99درصد از مشكلات حوزه فرهنگ و سينما حل خواهد شد.
-
- . به گمان من ايشان حرف‌هاي بسيار ريشه‌اي و عميقي در مورد سينما زدند كه من فكر مي‌كنم اگر اهالي سينما و نيز نهادهايي كه طرف صحبت ايشان بودند، واقعا بتوانند اين حرف‌ها را در قالب قواعد و قوانين، آيين‌نامه‌ها و فعاليت‌هاي روش‌مند و هدفمند در بياورند
-
- : مقام معظم رهبري در ديدار سال گذشته عبارتي فرمودند با اين مضمون كه سينما كليد توسعه كشور است. من فكر مي‌كنم اگر كسي عمق اين حرف را بفهمد، بسياري از مسائل روزمره‌اي كه ما با آن دست به گريبان هستيم، به طور كامل ريشه كن خواهد شد.
-
- كساني كه تحليل و اجراي فرمايشات مقام معظم رهبري به آنها مربوط است، اين سخنان را ريشه‌يابي دقيق نمي‌كنند،
-
- اگر ما بپذيريم سينما مي‌تواند كليد توسعه باشد و اين باور براي مسئولين ما وجداني شود، به گمانم بسياري از مشكلات سينما حل خواهد شد.
-
- عملي شدن فرمايشات مقام معظم رهبري درباره سينما، نياز به ستاد و تشكيلاتي دارد تا اجراي اين رهنمودها را پيگيري كند.
-
- تاكنون در زمينه به‌كارگيري و اجراي فرمايشات معظم‌له اتفاقي نيفتاده است.
-
- وقتي مقام معظم رهبري در مورد سينما نظر مي‌دهد، انتظار مي‌رود كه به صورت فراگير و به‌سرعت،به اين توصيه‌ها و فرامين عمل شود و همه مسئولين فرهنگي،سينماگران و عوامل سينما، همه تلاش خود را به خرج دهند تا ببينند كه به چه شكلي بايد اين فرمايشات به مرحله انجام برسد. مدعي نيستم كه اين اتفاق به هيچ وجه عملي نشده،اما آن سرعت، قدرت و شتابي كه لازم است، براي اجراي فرمايشات ايشان انجام نشده است. شخصا نديد‌ه‌ام كه تشكيلات و ستادي اين جريان را پيگيري كنند و اتفاقي در سينماي ارزشي، انقلابي و ديني بيفتد.
-
- پس از اين ديدار، فكر مي‌كردم هنرمندان نشستي بگذارند و راجع به صحبت‌هاي رهبري، بحث كنند ولي چنين اتفاقي نيفتاد. به نظرم اگر تاكنون اتفاقي هم در اين راستا افتاده باشد، در شان و منزلت فرمايشات مقام معظم رهبري نبوده است.
-- فرمايشات رهبري راهگشاي كشتي سينماگران است
-
- مقام‌معظم رهبري در شب تاريك و بيم و موج گرداب رسانه‌اي فرهنگي-‌هنري، كشتي هنرمندان و سينماگران ايران را چون فانوس دريايي راهنمايي مي‌كنند و فرمايشات رهبري راهگشاي اين كشتي است... ايشان در اين شب تاريك و بيم و موج گرداب رسانه‌اي فرهنگي-‌هنري كشتي هنرمندان و سينماگران ايران را چون فانوس دريايي راهنمايي مي‌كنند كه مبادا صخره‌هاي ناپيداي فرهنگ ليبراليسم باعث غرق كشتي فرهنگ و هنر سينماي ما در دنياي مادي آمريكايي شود.
-
- ديدار سال‌گذشته كارگردانان با رهبر معظم انقلاب براي من حلاوت ديگري داشت ... مرا در آغوش محبت خودشان گرفتند و من هنوز مست آن جرعه‌ام.
-
- سينماي ايران آنطور كه شايسته است ،از بيانات مهم و مؤثر رهبري بهره‌مند نشده است
-
- معجزه امام خميني(ره) اين بود كه اسلام را با تمام ظرفيت‌هايش، در قرن بيستم وارد معركه عصر حاضر كرد و اين بشارت را داد كه اسلام تمامي نيازها، احساسات، موانع، را جوابگو است.: همچنين فرمايش رهبري در زمينه سينما كه آن را هنري مدرن، فاخر و متعالي لقب دادند كه ... اميد و نشاط به جامعه مي‌دهد...و سينما ابزاري است كه روح جامعه را بانشاط مي‌كند" !

فارس نیوز
دوشنبه 25 تير 1386 - 16 جولاي 2007
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8603250082
..................................

"براي نسل امروز كه خوشبختانه از ابتذال فرهنگي دوران شاهنشاهي دور مانده ... جشن مجله دنياي تصوير (كه تحت همان عنوان «مراسم سينمايي» برپا مي شود)، مي تواند در يك قد و قواره كوچك تر، مشابه امروزي همان مراسم فوق در آن روزگار دفن شده باشد...
اين به اصطلاح جشن... به سبك و سياق «Fashion Show» هاي غربي مكان نمايش و عرضه انواع و اقسام مدل هاي مبتذل لباس و مو و آرايش و امثالهم است ...
جامعه هنرمندان حق دارد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سؤال كند... برگزاري چنين مراسم و جشن هايي ... چه جايگاهي دارد؟ ...
از متوليان وزارت كشور نيز بايد پرسيد كه چرا در ميانه اجراي طرح امنيت اجتماعي و مبارزه با مظاهر علني فساد و فحشا، تالار وزارت خانه خود را به اجراي مراسمي اختصاص مي دهند كه خود از مظاهر عيني مفسده هاي فرهنگي است؟" !

کیهان بازجوی عزیز امٌ القرا
چهارشنبه 27 تير 1386 - 18 جولاي 2007
http://www.kayhannews.ir/860427/14.HTM#other1403






<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]


نمایه ها و فهرست وب ایرانی

فارسی یاب وبلاگها و سایتها

لیست وبلاگهای ایرانیان در حهان

لینکستان

دایرکتوری اینترنت ایران

بهنویس Behnevis
فهرست وب سایت های ایرانی

Powered by Blogger

 

Subscribe to
Posts [Atom]

 
 

recently
Archives

public liability insurance uk

Get Free Shots from Snap.com