13 July 2007

بحث شیرین "شوراي فقه زنان"!


توضیح المسایل "انتخابات" حکومت آخوندی
http://www.cyrusnews.com/news/fa/?mi=5∋=23784

طفلکی مقام معظم رهبريمون تقريبا چند ساله كه زبونشون مو در آورده ، بس که "بحث تضييع برخي (!) از حقوق زنان در "فضاي خانواده (!)" را به ما ها یاد آوری فرمودند . افسوس که شبكه هاي جاسوسي آمريكا و انگليس و اسرائيل در دانشگاه ها نذاشتن چند تا فقیه "ماهر" پیدا بشن و نظرات "پراكنده" فقهی صاب مرده شونو یه جوری ضربا ضربو کنن که خون بهای زن ومرد مساوی از آب دربیاد !
امٌا حالا به کوری چشم استکبار قراره يه "مجموعه و شوراي فقه زنان" درست بشه با اول بسم الله که آیا بعد از سی سال بهار آزادی، خون بهای زن مساوی خون بهای مرد هس یا نیس؟

.......... ایناهاش ..........

" منيره نوبخت ... عضو شوراي مركزي حزب زنان جمهوري اسلامي … درباره‌ي بيانات اخير مقام معظم رهبري مبني بر اين ‌كه «برخي مسايل كه در فقه در باب احكام زنان وجود دارد سخن آخر نيست بلكه ممكن است با تحقيق يك فقيه ماهر و مسلط به مباني و متد فقاهت نكات جديدي استنباط شود»، اظهار داشت:
برخي از مباني نه به صراحت بلكه مفهوما در برخي آيات و روايات معصومين و ساير منابع فقهي ما وجود دارد كه طبيعتا كشف و پيدا كردن اين مباني فقهي كه زيربناي تعدادي از احكام حقوقي ما هستند بايد از سوي فقها و مجتهدين صورت گيرد.
عضو شوراي مركزي حزب زنان جمهوري اسلامي با بيان اين‌كه يكي از تكاليف فقيه، مجتهد يا مرجع تقليد اين است كه مباني فقهي و شرعي احكام را كه در اسلام معين شده استنباط و اعلام كنند، افزود:
.
فرمايش مقام معظم رهبري ناظر به بسياري از احكام حقوقي مربوط به زنان در قانون مدني است كه با توجه به شرايط زمان و مكان مي‌تواند تغيير كند كه بيان مباني فقهي آن‌ها بر عهده‌ي فقيه است.
.. مقام معظم رهبري تقريبا چند سال است كه بحث تضييع برخي از حقوق زنان در فضاي خانواده را مطرح كرده‌اند
نوبخت درباره تاثير تاكيدات مقام معظم رهبري و ساير مراجع تقليد در اصلاح قوانين حقوق زنان، اظهار دا شت:
ااين پيشنهاد را عمدتا در مراكز و شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي كه به‌خصوص در قم متمركز است مطرح كرده‌ايم كه يك مجموعه و شوراي فقه زنان تشكيل شود و فكر مي‌كنيم اگر چنين مجموعه‌اي درخصوص مراجع ذي‌ربط در قم شكل بگيرد مي‌تواند بسيار كمك‌كننده باشد كه احصاء و تكميل موضوعات و مطالعات فقهي تكميل شود و در نهايت منجر به ارايه نظرات شود.
عضو شوراي مركزي حزب زنان جمهوري اسلامي با بيان اين‌كه بايد اين شورا متشكل از فقهاي طراز اول و مجتهدين آقا و خانم باشد ، درباره‌ي تاثير نتايج پژوهش‌هاي آن گفت: حداقل اين است كه نظرات پراكنده را تكميل مي‌كند"!

ایسنا
آدينه۲۲ تير ۱٣٨۶ - ۱٣ ژوئيه ۲۰۰۷

ttp://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-957534&Lang=P






<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]


نمایه ها و فهرست وب ایرانی

فارسی یاب وبلاگها و سایتها

لیست وبلاگهای ایرانیان در حهان

لینکستان

دایرکتوری اینترنت ایران

بهنویس Behnevis
فهرست وب سایت های ایرانی

Powered by Blogger

 

Subscribe to
Posts [Atom]

 
 

recently
Archives

public liability insurance uk

Get Free Shots from Snap.com