10 April 2007

انقلاب "ما" مقدمه ای بود برای خود آموز زبان یاجوج و ماجوج

"وزير ارشاد هنرمندان كشور را به همراهي با كاروان پيشرفت كشور دعوت كرد و از آنان خواست مراقب باشند از كاروان پيشرفت كشور عقب نمانند" !

کیهان باز جوی عزیز ام القرا
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱٣٨۶ - ۹ آوريل ۲۰۰۷
http://www.kayhannews.ir/860120/3.HTM#other301
......................

"دانايي و توانايي:
به فرموده مقام معظم رهبري؛ كشوري كه داراي توان علمي باشد، بر همه ملتهاي فاقد آن فرمان مي راند ...
يادم مي آيد كه يكي از همكلاسي هاي زرنگمان، به اتكاي معلومات و استعداد درسي اش، هر طور كه دلش مي خواست به بچه هاي تنبل و درس نخوان دستور مي داد... شايد باورتان نشود؛ ولي از اصلاح سر و صورت آقا با ماشين دستي گرفته تا كيسه كشيدنش در حمام عمومي آن وقتها، از جمله خفتهايي بود كه جماعت تنبل بر خودشان هموار مي كردند و به روي مبارك نمي آوردند، شايد بعضي ها اين صحنه ها را در فيلمهاي سينمايي ديده باشند....
امروز حكايت ما و تنبلهاي هم روزگار ماست كه مي گويند: ما كه نفت و هيزم داريم، ديگر انرژي هسته اي را مي خواهيم چه كار؟..." !

کیهان باز جوی عزیز ام القرا
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱٣٨۶ - ۹ آوريل ۲۰۰۷
http://www.kayhannews.ir/860120/14.HTM#other1404
......................


"باشگاه دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش از شش منبع «ادبيات معاصر» براي مرحله دوم المپياد ادبي دانش آموزان، سه منبع اصلي را به اشعار «نازلي»، «مرگ ناصري» و «بودن» از احمد شاملو، «آواز چگور» و «ناگه غروب كدامين ستاره؟» از سروده هاي دهه 40 مهدي اخوان ثالث و «آفتاب مي شود» و «به آفتاب سلامي دوباره خواهم داد» از «فروغ فرخزاد» اختصاص داده است...

نه اينكه نوجوان و جوان ايران امروز ما كم اسير دست يأسي است كه در ادبيات شبه روشنفكري ايران و رسانه هاي مروج آن پراكنده مي شود، نه اينكه آن شهوت جنسي شمايل شعر فروغ فرخزاد، آن اروتيزم ادبي، در نمادها و نشانه هاي رسانه هاي ايراني مرده است، نه اينكه فلسفه بهار علوي را به دانش پژوهان جوانمان به كمال آموختيم!؟، حالا نوبت به اندوختن و يافتن فلسفه بهار ماترياليستي (مادي) در شعر «نازلي» احمد شاملوست...

وقتي ادبيات و شعر انقلاب در منابع فارسي زبان اينترنتي مهجور است و هرچه هست بيشتر از آن نسل مرگ است، نه نسل زندگي، از آن نسل شهوت و شهرت است، نه نسل شريعت و مذهب، وقتي گزارش «راديو تهران» از بازار كتاب و نشر (نيمه دوم سال 1385) به نحوي مجعول پرفروش ترين كتب ادبي را آثار همين نسل و مقبوليت را از آن همين سه شاعر مي داند، يادمان ها و بزرگداشت هاي اغلب محافل ادبي هم معطوف به تفكري است حامي «يقين گمشده» و آه و افسوس فروغ، انگار نه انگار كه در اين ملك، مردم انقلابي كرده اند كه مقدمه انقلابي جهاني است؛ انگار نه انگار كه ادبيات ما، انقلاب ما مدعي جهاني سازي است و اين فرهنگ علوي و مهدوي، اين فرهنگ انقلابي، داعيه دار فرهنگ جهاني.

در اين انگار و نه انگار، آموزش و پرورش ما هم چنان رند مي شود كه در پروسه جهاني سازي يأس و جهل و شهوت غوغاسالاران فرهنگ جهاني در ايران گام مي زند. همين رويكرد است كه به جاي آنكه «غربزدگي» مرحوم جلال آل احمد را در منابع «نثر فارسي»بگنجاند، گويي غربزده تر از مهندسان «ناتوي فرهنگي» و عريان تر از آنان عمل مي كند. «هرمان هسه» آلماني را در منابع «ادبيات جهان» المپياد ادبي جاي مي دهند تا نسخه معنويت گمشده جوانان اروپايي كه در پس زمزمه چنين اشعاري و به زور حشيش و ماري جوآنا به دست مي آيد را براي ما بپيچند؟!...

نگران هستيم و نيستيم. نگرانيم از اين مهندسي فكري و فرهنگي و المپيادي كه نكند در پهنه آن غفلت پاك، پهلو به خاستگاه هاي «ناتوي فرهنگي» بزند. نگران نيستيم چون ادبيات انقلاب اسلامي فربه تر و ژرف تر از آن است كه با چنين رويكردهايي، غبار بر شكوه هستي آن بنشيند. اين ادبيات زمزمه هر روز ماست، فرهنگ شفاهي ما را ساخته و باور عمومي ما را پرداخته است.

آقايان، خانم ها! طراحان منابع المپيادي ما! به اين زمزمه ها، باورها و فرهنگ بيشتر نگاه كنيد. در مهندسي خود آن ها را به حضيض نكشانيد.

اصلا بگذاريد كه بگذريم. چه باك كه به قول استاد محمدعلي معلٌم در حضيض هم مي توان عزيز بود" !

کیهان باز جوی عزیز ام القرا
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱٣٨۶ - ۹ آوريل ۲۰۰۷
http://www.kayhannews.ir/860120/14.HTM#other1410
.................

"اوضاع اصلاحات در حال پیشرفت آتشین است... موسوی لاری گفت: « جز از طریق اصلاح طلبی نمی توان به کشور خدمت کرد.» ظاهرا موسوی خوئینی ها در کنار خاتمی، هاشمی و کروبی قرار می گیرد. البته من هنوز نمی فهمم چرا اینها با روحانی و چهارتای دیگر یک جامعه روحانیت بزرگ راه نمی اندازند که در این هشت ماه فرصت انتخاباتی سفرهای شهرستانی و تبلیغاتی را از حالا شروع کنند؟"

حضرت آقای ا. ن خارج از کشور رفسنجونی و شرکا
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱٣٨۶ - ۹ آوريل ۲۰۰۷
http://www.roozonline.com/archives/2007/04/003487.php





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]


نمایه ها و فهرست وب ایرانی

فارسی یاب وبلاگها و سایتها

لیست وبلاگهای ایرانیان در حهان

لینکستان

دایرکتوری اینترنت ایران

بهنویس Behnevis
فهرست وب سایت های ایرانی

Powered by Blogger

 

Subscribe to
Posts [Atom]

 
 

recently
Archives

public liability insurance uk

Get Free Shots from Snap.com