08 March 2007


كدام جنگ؟... كدام مذاكره؟ ...
اونایی که میدونن کیهان بازجوی ام القرا چه شوگولاتی داره میخوره، لطفا برای اونایی که نمیدونن تعریف کنن!



"كدام جنگ؟ كدام مذاكره؟(يادداشت روز): بعضي ها تصور مي كنند جنگي گرم در مسير مناسبات ايران و آمريكا، جايگزين «جنگ سرد» مي شود،بعضي ديگر تصور مي كنند اينكه آمريكايي ها از جنگ با ايران- با واژه هاي اثباتي يا انكاري- سخن مي گويند براي آن است كه به «مذاكره» برسند. بعضي هم تصور مي كنند كه منظور آمريكايي ها از مذاكره با ايران، رسيدن به «مصالحه» است. بعضي ديگر هم تصور مي كنند آمريكايي ها از «مذاكره» امتيازگيري را مد نظر دارند. از آن طرف بعضي ها معتقدند روند كنوني، ايران را به جنگ سوق مي دهد. بعضي هم مي گويند ايران به «مذاكره» مي انديشد و كار در نقطه آخر (و در انتهاي تصاعد بحران) به مذاكره و صلح منتهي مي شود. درست در كشاكش همين بحث است كه عده اي مي گويند يا جنگ مي شود و يا مذاكره اتفاق مي افتد...

اما يك نكته تحليلي هم درباره جنگ و مذاكره اضافه كنيم برخلاف تحليلي كه بعضي ها ارائه كرده اند آمريكا در مواجهه با ايران – به احتمال خيلي زياد- يا اصلا گزينه جنگ را كنار مي گذارد و يا به يك جنگ تمام عيار و سرنوشت ساز روي مي آورد چرا كه هيچ كس در آمريكا ترديد ندارد كه آمريكا در جنگ محدود (و بطور كلي هرجنگي) با ايران حتما بازنده است و نيز همه مي دانند اگر آمريكا در جنگ محدود شكست بخورد به اندازه اي كه در يك جنگ تمام عيار و همه جانبه لطمه ديده، لطمه خواهد ديد. با اين وصف آمريكا يا جنگ تمام عيار را انتخاب مي كند و يا در مواجهه با ايران به كلي جنگ را رها مي كند"!

کیهان بازجوی ام القرا
چهارشنبه 16 اسفند 1385 [2007.03.07]
http://www.kayhannews.ir/851216/2.htm#other200

..............................




"نسیم خنک" را به زبون یونانیهای عهد دقیانوس ترجمه کنید !
نسیم خنک چه جوری "بی لطفی" کرد؟ ...
نسیم "خنک" چرا شتک زد؟...
به افتخارات نهادهای شوکولاتی "آخوند و پولیس" ؟


" حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد محمد خاتمي … به سابقه‌ي لفظ تمدن كه از واژه‌ي پليس يوناني برگرفته شده است اشاره كرد... و اظهارداشت: انسان در جامعه زندگي مي‌كرده زيرا بدون جامعه انسانيت انسان دچار مشكل مي‌شود.
رييس جمهور سابق كشورمان... ... تصريح كرد: بايد بدانيم كه دموكراسي بدون نهادهاي مدني يا بي‌بنياد است يا چنان بنيادش لرزان و ضعيف است كه با يك نسيم فرو مي‌ريزد.
رييس مؤسسه‌ي بين‌المللي گفت‌وگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها كه از رشد نهادهاي مدني و فراهم شدن زمينه‌ي فعاليت آنها به عنوان يكي از افتخارات دوران هشت ساله‌ي رياست جمهوري خود نام مي‌برد، گفت: ...امروز متأسفانه دوباره نهادهاي مدني مورد كم لطفي قرار گرفته‌اند" !
ایسنا
سه شنبه 15 اسفند 1385 [2007.03.06]
)1ک.نولوگمhttp://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-888943&Lang=P

..............................

وقتی که دچار تنگی نفس می شویم به یاد نسیم خنک حضور خاتمی در این هشت سال می افتیم" ! "

ا. ن آقای گویا
http://news.gooya.com/nabavi/archives/034393.php





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]


نمایه ها و فهرست وب ایرانی

فارسی یاب وبلاگها و سایتها

لیست وبلاگهای ایرانیان در حهان

لینکستان

دایرکتوری اینترنت ایران

بهنویس Behnevis
فهرست وب سایت های ایرانی

Powered by Blogger

 

Subscribe to
Posts [Atom]

 
 

recently
Archives

public liability insurance uk

Get Free Shots from Snap.com