28 June 2006

شعبات پایگاه اطٌلاع رسانی مرنو خان مونث و حضرت آیت ... جناتی در قم و ینگه دنیا!

چشم انداز"حقوق" بشری "خودی ها" –86


دانشجو هستم در ینگه دنیا...شما فرض کنین اسم خودم اناره و اسم گربه ام مرنو خان... این پست اصلا برای عیب جویی نیست. صرفا چند پیشنهاد است که مدتهاست ذهن من را به خود مشغول کرده. در حین خواندنش لطفا در نظر داشته باشید که من ایران نیستم و مشاهدات من از حرکتهای زنان و فعالین آن محدود به همین اینترنت است و مخاطب پیشنهاداتم هم بیشتر همین افراد هستند...
یارگیری از قم: باید قبول کنیم که جامعه ایران جامعه مذهبیست و متاسفانه مشکل ما هم با بسیاری از قوانین دینیست. این مشکل به نظر من حل نمیشود مگر با سلاح روحانیت. به عنوان مثال در مورد مساله استادیوم مشکل اساسی زنان فتواهای روحانیت بود. کسی رفت از قم از یک روحانی نسبتا دگراندیش در این باره سئوال کند؟ همین الان آقای جناتی تصدی مقام قضاوت را برای زنان بلامانع دانسته٬ فتوا داده که زنان میتوانند مرجع تقلید شوند٬ و گفته که عقد دختر نابالغ جایز نیست. من اگر جای فعالین زنان بودم تا به حال با ایشان چندین مصاحبه صورت داده بودم. صدایشان را در روزنامه های کثیر الانتشار منعکس کرده بودم و حتما نظرشان را در مورد رفتن به استادیوم میپرسیدم.

وبلاگ افکار
7 تير ۱٣٨۵ - ۲8 ژوئن ۲۰۰۶
http://thoughts.blogfa.com/post-85.aspx
..................................................................

فتاوا و نظرات حضرت آيةاللّه العظمى‏ … كه اكثرا در تاريخ معاصر فقه اماميه، براى نخستين بار از سوى معظم له ابراز شده

براى زن پوشيدن تمام بدن به استثناى چهره و دو دست، از نامحرم واجب است، ولى نوع خاصى از پوشش براى آن مطرح نيست وبا هر وسيله‏اى كه حاصل شود كفايت مى‏كند. البته در اينكه چادر براى همه زنان پوششى خوبى است جاى ترديد نيست، اما براى زنان شاغل در مراكز ادارى، درمانى، دانشگاهى و صحنه‏هاى سياسى و اجتماعى، پوشش اسلامى در صورتى كه بگونه كامل شرايط آن رعايت شود از پوشش‏هاى ديگر بهتر است، زيرا پوششى كه رعايت آن بر زنان واجب شده، با آن بهتر مى‏توانند حفظ كنند

تصدى مقام قضاوت توسط زن در صورتى كه شرايط آن را دارا باشد، مانعى ندارد

براى زنان تصدى مقامات ديگر مانند مقامات اجتماعى، سياسى، علمى، فرهنگى، هنرى، مديريتى، رياست‏ها و....، در صورتى كه در انجام آنها توانايى داشته باشند و موازين شرعى از حيث پوشش و غير آن را حفظ كنند، اشكال ندارد

پيدايش بلوغ دختر به عادت ماهانه است و اگر بر اثر عوارض مزاجى، عادت ماهانه ندارد، بايد به عادت ماهانه دختران بستگان و فاميل خود، مراجعه كند و عادت آنها را زمان بلوغ خود قرار دهد


پایگاه اطٌلاع رسانی حضزت آقای جتاتی
http://www.jannaati.com/far/index.php?page=6&row=6&start=6






<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]


نمایه ها و فهرست وب ایرانی

فارسی یاب وبلاگها و سایتها

لیست وبلاگهای ایرانیان در حهان

لینکستان

دایرکتوری اینترنت ایران

بهنویس Behnevis
فهرست وب سایت های ایرانی

Powered by Blogger

 

Subscribe to
Posts [Atom]

 
 

recently
Archives

public liability insurance uk

Get Free Shots from Snap.com