16 April 2006

تعطيلي ملي و دموكراتيك حقوق بشر مظلوم


چشم اندازحقوق بشری حکومت "خودی ها " /61





استاد دانشگاه تربيت مدرس گفت: مراد حضرت امام (ره) از جمهوري اسلامي، جمهوري دموكراتيك بود اما امروز عده‏اي از آوردن نام جمهوري اسلامي عارشان مي‏آيد.
كديور تصريح كرد: نامه‏اي وجود دارد كه معاني جمهوري اسلامي در آن از امام پرسيده شده است و ايشان نيز به آن پاسخ داده‏اند،...
اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: در آن زمان وقتي اين اعتقادات امام را شنيديم، باور كرديم كه نظام جمهوري اسلامي مانند همان جمهوري‏هاي معمول در ديگر كشورهاست.
كديور اظهارداشت: امروز در ميان روزهاي ملي كشور، مظلوم‏ترين روز 12 فروردين است و قرار است تعطيلي آن را هم بردارند، ديگر ما چه نيازي به جمهوري اسلامي داريم؟
كديور با بيان اينكه از نظر كساني كه اكنون به قدرت رسيده‏اند جمهوري اسلامي تاكتيكي براي فريب دشمن و يك راه حل اضطراري در زمان انقلاب و يك راه حل مصلحتي بوده است، افزود: به اعتقاد اين افراد امروز ديگر نيازي به اين مصلحت نيست.

ادوار نیوز
شنبه، 26 فروردین 1385
http://www.advarnews.com/politic/1490.aspx


حال فرض میکنيم حکومتی که بر اساس نظريه ی آيت الله خمينی تشکيل شده، مصلحت نظام را در رعايت حقوق بشر يافته يا رعايت حقوق بشر را مقتضای زمان و مکان دانست، آيا اين حکومت اختيار جلوگيری از احکامی را که جريان آن خلاف حقوق بشر است نخواهد داشت؟… اگر ولايت مطلقه ی فقيه يا منصوبين او رعايت حقوق بشر را مصلحت نظام تشخيص دادند میتوانند تمام احکام شرعی را که … معارض حقوق بشر پنداشته میشود ملغی نمايند. بی شک با اين ابتکار تعارض اسلام سنتی با انديشه ی حقوق بشر مرتفع میشود.... اما اين راه حل محترم به چند مشکل مبتلا است…… حکومتی که مصلحت نظام را در رعايت حقوق بشر احراز کند، در حقيقت قبلاً حق ويژه ی فقيهان و روحانيون را در حوزه ی عمومی و امور سياسی نفی کرده …است.


حاج آقا حجت الاسلام والمسلمین دکنر محسن کديور
بسم الله نور/ آفتاب دانشجویان دانشکده واترلو/ شماره مهر و آبان1384
http://www.aftab-magazine.com/4/page2:2





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]


نمایه ها و فهرست وب ایرانی

فارسی یاب وبلاگها و سایتها

لیست وبلاگهای ایرانیان در حهان

لینکستان

دایرکتوری اینترنت ایران

بهنویس Behnevis
فهرست وب سایت های ایرانی

Powered by Blogger

 

Subscribe to
Posts [Atom]

 
 

recently
Archives

public liability insurance uk

Get Free Shots from Snap.com