30 January 2006

چشم اندازحقوق بشری حکومت "خودی ها " / 24




"رنج هاي نوابغ دنيا
مهندس مهدي بازرگان (1373-1286) يكي از نخستين مرٌوجان دين در ميان تحصيلكرده هاي ايراني بلكه پيشگام دينداري در دانشگاههاي ايران بوده است. او از جمله پيشكسوتان نوانديش ديني محسوب ميشود... بازرگان باد و باران در قرآن را در 1343 در زندان قصر به رشته تحرير درآورده است. او مقصود خود را از نگارش اين اثر علمي قرآني چنين توضيح ميدهد: "ميخواهيم نشان دهيم كه ضمن آياتي كه از نام باد و باران و كيفيات مربوطه به ميان ميآيد، تعبيرها و تراوشها انطباق عجيب و دقيق با اكتشافات هواشناسي و با معلومات و نظريات علمي دارد و دلالت بر اين معني ميكند كه فرستنده قرآن و نازل كننده آن، همان فرستنده باد و نازل كننده باران است"! *… بازرگان مسلماني بااخلاص، دانشمندي روشن بين، مهندسي خدوم، مبارزي با استقامت، ايراني يي آزاديخواه، و سياستمداري واقع بين بود. او با دورانديشي بصيرانه خود، راهي نو در ميان دينباوران جوان و نخبگان وطندوست ايراني درانداخت، تا آنجا كه همه انديشه ورزان موحد ايراني خود را وامدار او ميدانند... و بازرگان، قهرمان تدٌبر بصيرانه در دين عصر خود بود. راهش پررهرو باد."

حاج آقا محسن كديور
امروز ا.ن لاین
1/11/84
http://www.emrouz.info/archives/2006/01/00225_2.php


......................................

*دارالترجمه: علامت واحیرتای مربوط به "رنج هاي نوابغ دنيا" اندر کشف معجزات علمی/عبادی "باران" بهار آزادی اصلا و ابدا به این دار التر جمه ربطی ندارد.
بنا به گزارش های ا.ن آقای شرکت مسافرتی / مهاجرتی/ تبلیغاتی گو- یا رو- ز این علامت واحیرتا تحفه نطنز هم
نیست و چنین به نظر میرسد که آخوند ابطحی و سید خندان و اشکه وری واویلا (که هر پنج نفرشان از نوابع دیالوگ های نوانديشی ديني محسوب می شوند) برای خلق ابتکارات کی بوردی علامت وا حیرتای کذا، الزاما به شیوه دو خردادی پست مدرن مابانه با حاج آقا محسن مجامعت کرده باشند.
خلاصه این که شرح حال رنج های نبوغ آمیزپيشگامان و پس گامان دينداري در دانشگاههاي ايران را اصلا و ابذا نباید قرو قاطی کنیم با ترازیکمدی نهضت آزادی خری که دم نبودش!





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]


نمایه ها و فهرست وب ایرانی

فارسی یاب وبلاگها و سایتها

لیست وبلاگهای ایرانیان در حهان

لینکستان

دایرکتوری اینترنت ایران

بهنویس Behnevis
فهرست وب سایت های ایرانی

Powered by Blogger

 

Subscribe to
Posts [Atom]

 
 

recently
Archives

public liability insurance uk

Get Free Shots from Snap.com