11 December 2005

چشم اندازحقوق بشری حکومت "خودی ها " / 5

مراسم روز دانشجو در دانشكده امور اقتصادي كه به دليل مسائل پيش آمده در اين روز و تعطيلي دانشگاه ها برگزار نشده بود؛ عصر ديروز با حضور حسن يوسفي اشكوري برگزار گرديد… وي با انتقاد از بي توجهي رسانه هاي داخلي نسبت به مسائل حقوق بشر به تبيين اعلاميه حقوق بشر پرداخت و … به ضرورت توجه به سازگاري حقوق بشر با اسلام اشاره كرد

وي گسترش انديشه دموكراسي طلبي و آزادي خواهي و حقوق بشر در جهان امروز را مستلزم اين دانست كه همگان در تفكر ديني خود تجديد نظر كنيم، بي آنكه نياز به تجديد نظر در دين باشد.

وي با بيان اينكه به نظر او بين اسلام و مواد اول و دوم اعلاميه حقوق بشر تعارضي وجود ندارد آزادي و دموكراسي را مصداق كامل عدالت در دنياي امروز خواند.

اين فعال ملي مذهبي با انتقاد از برخي اصلاح طلبان، تنها گذاشتن مردم از طرف آنها، عدم مقاومت و عقب نشيني آنها از مطالبات مردم را باعث شكست اصلاح طلبان و از دست رفتن فرصت ها دانست

ادوار نیوز
یک شنبه ٢٠ آذر ١٣٨۴ – ١١ دسامبر ٢٠٠۵
http://www.advarnews.com/university/457.aspx



حال فرض میکنيم حکومتی که بر اساس نظريه ی آيت الله خمينی تشکيل شده، مصلحت نظام را در رعايت حقوق بشر يافته يا رعايت حقوق بشر را مقتضای زمان و مکان دانست، آيا اين حکومت اختيار جلوگيری از احکامی را که جريان آن خلاف حقوق بشر است نخواهد داشت؟… اگر ولايت مطلقه ی فقيه يا منصوبين او رعايت حقوق بشر را مصلحت نظام تشخيص دادند میتوانند تمام احکام شرعی را که … معارض حقوق بشر پنداشته میشود ملغی نمايند. بی شک با اين ابتکار تعارض اسلام سنتی با انديشه ی حقوق بشر مرتفع میشود.... اما اين راه حل محترم به چند مشکل مبتلا است…… حکومتی که مصلحت نظام را در رعايت حقوق بشر احراز کند، در حقيقت قبلاً حق ويژه ی فقيهان و روحانيون را در حوزه ی عمومی و امور سياسی نفی کرده …است.


حاج آقا حجت الاسلام والمسلمین دکنر محسن کديور
بسم الله نور/ آفتاب دانشجویان دانشکده واترلو/ شماره مهر و آبان
http://www.aftab-magazine.com/4/page2:2







<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]


نمایه ها و فهرست وب ایرانی

فارسی یاب وبلاگها و سایتها

لیست وبلاگهای ایرانیان در حهان

لینکستان

دایرکتوری اینترنت ایران

بهنویس Behnevis
فهرست وب سایت های ایرانی

Powered by Blogger

 

Subscribe to
Posts [Atom]

 
 

recently
Archives

public liability insurance uk

Get Free Shots from Snap.com