20 November 2005

چشم اتدارحقوق بشری حکومت "خودی ها " / 3

موضوع بسیار مهمی است، حتما حواس تان باشد. یکی از موضوعات تعیین کننده کشور در سالهای آینده، در همین یکی دو سال نقش روحانیت در تغییرات کشور است.
یادمان نرود که روحانیت شیعه آخر کار این را می داند که اگرعامه مردم دوست شان نداشته باشند، نمی تواند قدرت اجتماعی داشته باشد. این یک تفاوت اساسی میان شیعه ایرانی و وهابیت است. آیت الله صانعی گفت: « ملت ایران به یک جمهوری در چارچوب اسلام رای داده است، اگر خدای ناخواسته روزی برسد که دیگر این را نخواهد و رای به خلافش بدهد، آن رای محترم خواهد بود و جدایی دین از سیاست تابع رای مردم است.»

ا.ن آقا
روزی ان لاین
يكشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۴ - - ۲۰ نوامبر ۲۰۰۵
http://roozonline.com/03satire/011855.shtml


ايلنا: آيت الله صانعى گفت: جدايى دين از سياست تابع خواست ملت ها است. ملت ايران به يك جمهورى در چارچوب اسلام راى داده است. اگر خداى ناخواسته روزى برسد كه ديگر اين را نخواهد و راى به خلافش بدهد، آن راى محترم خواهد بود و جدايى دين از سياست تابع راى مردم است.
به گزارش پايگاه اطلاع رسانى دفتر آيت الله صانعى وى در ديدار با خبرنگار تلويزيون فاكس نيوز با بيان مطلب فوق و با اشاره به اينكه بيش از هر چيز طرفدارى از حقوق انسان ها در اسلام برايش مطرح است، افزود:
امروز مسئله حقوق بشر در دنيا مطرح شده و بعضاً گفته مى شود كه اسلام با حقوق بشر مخالف است، بنابراين ما بايد روى اين موضوع بيشتر تكيه كنيم و نظر حقيقى اسلام را براساس عدل، صلح، رحمت و انصاف استخراج نماييم.
اين مرجع تقليد در ادامه گفت:
مرد بودن و به طور كلى جنسيت در مقامات دولت شرط نيست، بلكه انسانيت شرط است و لذا زن هم مى تواند رئيس جمهورى شود. بعيد مى دانم با توجه به وضع فعلى در دوران حيات خودمان شاهد اين باشيم كه زنى به مقامات بالا برسد.
شرق
يكشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۴ - - ۲۰ نوامبر ۲۰۰۵
http://www.sharghnewspaper.ir/840829/html/online.htm


آيت الله خمينی (ره) راه حل مشکل را در ولايت مطلقه حکومت بر فقه يافت. به نظر وی حکومت میتواند هر امری را چه عبادی و چه غيرعبادی که جريان آن مخالف مصالح اسلام است، مادامی که چنين است جلوگيری کند... بر اين اساس ولی فقيه میتواند کليه ی احکام شرعی که تناسبی با مقتضيات زمان و مکان ندارند يا مصلحت نظام را تأمين نمیکنند، مادامی که چنين اند لغو کند …
حال فرض میکنيم حکومتی که بر اساس نظريه ی آيت الله خمينی تشکيل شده، مصلحت نظام را در رعايت حقوق بشر يافته يا رعايت حقوق بشر را مقتضای زمان و مکان دانست، آيا اين حکومت اختيار جلوگيری از احکامی را که جريان آن خلاف حقوق بشر است نخواهد داشت؟… اگر ولايت مطلقه ی فقيه يا منصوبين او رعايت حقوق بشر را مصلحت نظام تشخيص دادند میتوانند تمام احکام شرعی را که … معارض حقوق بشر پنداشته میشود ملغی نمايند. بی شک با اين ابتکار تعارض اسلام سنتی با انديشه ی حقوق بشر مرتفع میشود.... اما اين راه حل محترم به چند مشکل مبتلا است…… حکومتی که مصلحت نظام را در رعايت حقوق بشر احراز کند، در حقيقت قبلاً حق ويژه ی فقيهان و روحانيون را در حوزه ی عمومی و امور سياسی نفی کرده …است.


حاج آقا حجت الاسلام والمسلمین دکنر محسن کديور
بسم الله نور/ آفتاب دانشجویان دانشکده واترلو/ شماره مهر و آبان
http://www.aftab-magazine.com/4/page2:2





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]


نمایه ها و فهرست وب ایرانی

فارسی یاب وبلاگها و سایتها

لیست وبلاگهای ایرانیان در حهان

لینکستان

دایرکتوری اینترنت ایران

بهنویس Behnevis
فهرست وب سایت های ایرانی

Powered by Blogger

 

Subscribe to
Posts [Atom]

 
 

recently
Archives

public liability insurance uk

Get Free Shots from Snap.com